to téma hned dostali z cesty – jízda v SUV mi nevoní stejně jako většině nadšenců. Jen nejspíš z jinýho důvodu. Když totiž jezdím nějakým autem, začnu si kolem automaticky víc všímat jemu podobných. to hezkej pohled. Najednou je celej svět plnej aut jako X6, Q7 a kdo ví čeho ještě. Je to jako v Šestým smyslu: všude vidíte strašidla, a pak vám dojde, že je to proto, že strašidlo jste i vy sám (jo, Bruce Willis je duch, sorry za spoiler). Kdo by chtěl žít v takovým světě?
tovaného SUV a většinou je to o správné kombinaci. Třeba absolutní hranatost ve spojení s absurdní rychlostí skvěle funguje pro Mercedes G od AMG. Naprostý luxus a dechberoucí schopnosti v terénu zas fungujou u Range Roveru. A je důležitý zařadit se právě mezi podobná auta, abyste pak kolem sebe vnímali jenom ta zajímavá. Nezní vám snad benzínovej boxer od Subaru o výkonu 240 koní, stálej pohon všech kol a hranatá kastle esúvéčka jako taková kombinace? Rozhodně to tak bývalo, vzpomeňte na Forester STI. A tuhle jiskru jsem se rozhodl hledat.
to jsem se chytl možnosti srovnat se s novým Range Roverem, který zrovna testovali kluci z Drajf, a vyrazili jsme zdolávat haldu u pražského letiště. Na rozdíl od Range ovlivníte terénní schopnosti ve Foresteru jedině tlačítkem X-Mode, které prostě buď zapnete, nebo vypnete. Umí například sjíždět kopce a obecně pomáhá v terénu. V podstatě je to mód, ve kterém můžete jet jako blbeček, a přesto nikam nezapadnete. Problém je, že když jste blbeček, dřív nebo později i tuhle hranici překročíte a zapadnete. Jako třeba, ehm, já během výletu na Šumavu…